Zašto se reklamiramo kad nemamo ljude?

Ako si se i ti u nekom trenutku zapitao zašto stalno viđaš naše reklame, a kad naručiš uslugu čekaš na kandidata 100 godina, pa ako se i pojavi neki??? – znaj da nisi jedini.

U poslednje vreme stižu pitanja o tome kako to da je kod Uradi-zaradi tražnja veća od ponude? Zašto se oglašavamo ako nema ko da radi? Da li je to samo u Srbiji da bi svi leba, a niko neće da radi?

Pa da krenemo sa odgovorima. Odgovora za to ima više, postoje veći i manji razlozi za to, češći i ređi. Nadamo se da ćeš se, ako ti se ovo desilo, pronaći u nekom od odgovora i da će ti odgovor pomoći da ti sam utičeš da situacija bude bolja sledeći put.

P.S. Nadamo se da ćeš nam dati još jednu šansu, pa i mi smo živi ljudi, a nismo ništa namerno, majke mi, pa čak i da si izgubio toliko vremena i iznervirao se i osećao se kao da baš ti ništa ne valjaš, mi ti garantujemo da nije ništa lično, da postoji rešenje i za tebe i hajde da ga nađemo zajedno! Za početak, ono što je pozitivno je da živiš u Beogradu, Novom Sadu ili Kragujevcu. To je polazna tačka do uspeha i dobar znak. Idemo dalje, počnimo sa opravdanjima 🙂

1. Nismo mi, korona je

Evo, mislimo, realno, u ovom ludom vremenu najlakše je okriviti koronu, pa kao jedan od prvih razloga i mi vam to navodimo. Šta nas išta pitate, kad je korona. Vanredna situacija. Totalno smo bez komentara. Ajmo dalje, na druge razloge, pre nego što poludimo skroz.

2. Imaš kuću 17439214 kvadrata 🧐

A hoćeš za 2.5h!

E ovo je ozbiljan problem, pa hajmo ozbiljno. Možda tvoj stan od 180 kvadrata stvarno nema puno stvari i stvarno je tek useljen i stvarno je super-kul, ali i dalje je tvoj oglas – very scary. Naši saradnici dobijaju od svih vas zajedno ocene i komentare, pa u slučaju da se plaše da neće ispuniti očekivanja, lakše im je da se i ne prijave za taj zadatak (jer kao što smo rekli zadataka ima na gomili), nego da se prijave pa da ne stignu sve, pa drž-ne daj popiju dve trojčice i dve dvojčice i ćao sa platforme. Da, tako smo rigorozni prema njima! Zato si i došao kod nas, a ne kod Biserke sa Galenike koja više kafa popije i ručkova pojede nego kvadrata očisti. Šalu na stranu, niko ne želi da bude loš u svom poslu, pa ni naši saradnici. Da bi dobro obavili posao, moraju da znaju da imaju dovoljno vremena, a da bi održavali stan od preko 100 kvadrata moraju da znaju da si ti svestan šta očekuješ i da ćeš u skladu sa time i da postupaš. Na primer, prvo naručiš generalku od 7h a onda naglasiš u opisu posla da bi posle generalke uzeo paket kada i sam vidiš sa kandidatom koliki paket će biti potreban. Ili lepo u opisu kažeš da ne želiš nikakvo detaljisanje, samo da se pređe sve koliko-toliko za to vreme koje je navedeno. Pa šta ti je draže.

Evo primera, da ne bude Uradi-zaradi laže

Kuća je velika ali ako se na svakih 15 dana čisti od poda do plafona za celih 4 sata biće lagano 🙂 Samo kuhinja i kupatilo detaljno, ništa drugo.

3. Zaprljan stan, a želiš paket

Paketi su namenjeni za redovno održavanje stana, a ne za generalno spremanje. Zato, kada ti treba detaljnije spremanje stana, lepo uzmeš generalku (7h čišćenja) ili jednokratan zadatak od malo više sati (opcija MOJ PAKET), pa posle toga paket. Takođe, peglanje nemoj uključivati u generalno spremanje ako je sve u jednom terminu, NEĆEŠ BITI ZADOVOLJAN učinkom, jer peglanje oduzima vreme. Jedino ukoliko si spreman da osoba ostane duže ili da ponoviš termin ukoliko ne bude vremena. Naši saradnici kada se nađu u situaciji da nemaju vremena mogu da se uplaše od loših ocena i da zbrzaju posao. Naravno mi im to ne savetujemo, po pravilu bi trebalo da vam na samom početku naglase šta sve mogu da stignu, a šta ne, ali ukoliko su kraće na platformi često žele da nas impresioniraju i da sve postignu da bi dobili dobre ocene i onda tebi kažu da oni to sve mogu da urade, a kasnije se ispostavi da baš i ne mogu, pa ostanu prekovremeno, ti to nisi želeo i slično. Zato je bolje dovesti stan u red, pa započeti paket.

Čak i kada imaš već paket redovnog održavanja, na svakih 3 do 6 meseci preporučujemo da mimo paketa poručiš generalku, naročito ako je manji paket ili dvonedeljni paket.

4. Živiš u $?!_%_& 🗺

Šalimo se naravno, mi radimo na svim lokacijama u Beogradu, pa čak i na tvojoj 🙂 Ali, nešto moraš da razumeš. Mi nismo agencija koja će reci Radi i Milki da sutra ustanu u 3 ujutru i da se zapute iz Grocke u Rušanj jer u 8h imaju zakazano čišćenje. Mi smo match-making platforma. Tako da volimo da spajamo ljude koji žive na približno istim ili baš istim lokacijama. Preporučujemo saradnicima da se prijavljuju na zadatke sa svoje lokacije, naročito ako je paket jer tako garantujemo lagodniju i dugoročniju saradnju. ‘Nema gubljenja vremena u prevozu’ je svakako plus za saradnika, pa će duže ostati sa vama jer mu to odgovara.

Zato, čak i to što si na Dorćolu, ne znači da ćeš odmah imati kandidata, jer možda svi kandidati koji su blizu Dorćola trenutno imaju popunjene termine. To znači, da mi moramo da radimo novu selekciju kandidata kako bismo dobili nove ljude sa Dorćola, i mi to i radimo, ali malo vremena je potrebno pa te molimo-molimo-molimo da budeš strpljiv, da nam se javiš na vreme da ti se niko nije prijavio i da tvoj oglas pošaljemo na newsletter svim kandidatima, što povećava šanse da ga prava osoba vidi i prijavi se.

5. Nisi fleksibilan sa terminima ⏱

Naši saradnici uglavnom rade i drugi posao ili su samohrane majke pa im je povremeno potrebna fleksibilnost (recimo umesto svaki četvrtak u 8h da bude svaki četvrtak ili petak u 7 ili 8h). Znamo da to tebe ne treba da zanima, ti svoju uslugu plaćaš i želiš da dobiješ to što si tražio i mi se sa time potpuno slažemo, tako da ukoliko zaista nisi fleksibilan sa terminima, bolje da to naglasiš unapred, ali ukoliko jesi, ohrabrujemo te da to naglasiš.

Drugi problem je ako si previše fleksibilan sa terminima, pa kada krenete u saradnju, da stalno nešto menjate i dogovarate drugačije i onda niko više ne zna koji dan i sat ste dogovorili 🙂 Ali to znači da već imaš saradnika, pa to nije tema ovog bloga.

6. Porast potražnje nakon perioda samoizolacije 📈

Za ovih par meseci što ste bili kući možemo se reći da ste se svi načistili i napeglali za sva vremena. Očajnički želite da neko to preuzme i da se vi sklonite od kućnih poslova, jer su vam na vrh glave ili je previše ukućana odjednom tu pa više prljaju.
Imate sreće, Uradi-zaradi platforma je tu da pruži razumevanje za vaše potrebe i spoji vas sa najboljom osobom za čišćenje i peglanje.
I sve je to super i dobro se kapiramo međusobno, jedini problem je što vas odjednom ima previše koji se isto tako osećate u isto vreme. Ne, ne žalimo se što nam firma raste, samo idemo mi u novu selekciju kandiata, a ta selekcija je temeljna i traje. Iskoristićemo priliku ovde i da objasnimo selekciju i zašto traje, ali poenta je da traje da biste vi svi kasnije bili zadovoljni i pričali o nama sve najbolje. Zista nam je od druge polovine avgusta neočekivano skočila potražnja, jer smo neko vreme, kada smo svi bili zatvoreni, imali čak i previše slobodnih saradniuka i odjednom BAM BAM BAM ! Isprašili ste nas! Zaista se trudimo, možda ste videli naše reklame za nove saradnike kojih ima sve više svaki dan i nadamo se da ćete biti strpljivi i naći svoju idealnu osobu za čišćenje kuće, jer smo uvereni da ona postoji, štaviše možda baš u ovom trenutku pravi profil na našem sajtu.

(Vidi sliku rasta prijava novih saradnika kod nas. 😀 )

7. Imaš kandidate (jeeeej 🙂 ), ali ti se ne dopadaju (smor 🙁 )

Kada se za tvoj zadatak prijavilo 2 ili više kandidata, a ni jedan ti se ne dopada, teško ćeš naći novog jer ostali kandidati nemaju motivaciju da se prijavljuju za zadatke na kojima postoji već dovoljno kandidata jer smatraju da je teško izboriti se sa konkurencijom i da su male šanse da upravo njih izaberete.

Probaj sa već prijavljenim kandidatima da iskomuniciraš i da se dogovoriš oko spornih detalja. Recimo, ne sviđa ti se ocena brzine ili lokacija, pa možeš da kažeš u chatu (chat dobijaš kada odabereš kandidata): ”Ćao, vidim da si ocenjena kao malo sporija osoba u čišćenju, a ja sam naglasio da mi je potrebna osoba koja ne odugovlači, pa ne znam da li će to biti problem pri saradnji? Kako si planirala to da rešiš, ukoliko te izaberem?” Ukoliko se ne dogovoriš sa njom na chatu, možeš da odustaneš i odbereš drugu, isto tako proćaskaš i vidiš da li možeš sa njom da se dogovoriš. Ako ne možeš, preporuka je da postaviš zadatak ponovo (s tim da opis prilagodi tako da ti se ne prijave ponovo osobe koje ne želiš – recimo ‘Voleo bih da osoba bude isključivo sa moje lokacije’ ili ‘Voleo bih da se prijave samo osobe koje smartaju da rade brzo’), umesto da čekaš na još kandidata na starom zadatku.

8. Temeljna selekcija kandidata

Kada uđemo u proces selekcije novih kandidata to može potrajati pre njihovog prvog posla zbog niza koraka koji se moraju preduzeti kako bimso svi bili ubeđeni da će kandidat biti na visini zadatka. Nakon prijave kandidata (pravljenje profila na sajtu), sledi razgovor, pa slanje podataka, nakon čega se šalju standardi rada koje kandidati moraju prihvatiti pre početka rada. Kada ih odobrimo na platformi, oni prvo imaju probni rad (to su 3 termina, od čega 2 moraju biti JEDNOKRATNI ZADACI, a samo 1 može biti paket, jer ne želimo da novi kandidati zabrljaju na paketima) i na sva tri zadatka uzimamo feedback korisnika i na osnovu toga odlučujemo da li je saradnik prošao probni rad. Tek kada prođe probni rad kadnidat može da prijavljuje na sve zadatke normalno, među kojima je možda i tvoj paket.

Takođe, opet zbog korone, jer ona je kriva za sve, moramo biti sigurni i da se svaki kandidat zdravstveno dobro oseća, da razume sve mere i preduzima sve potrebne korake pre rada.

Naš proces selekcije možda izgleda kao da se saradnici prijavljuju za NASU, ali uveravamo vas da je sve to zaista neophodno i sam proces selekcije smo razvili radeći sa vama 4 godine svaki dan. Dakle, nismo ništa napamet smislili, nego se stvarno ispostavilo da to tako mora, ako hoćemo da nam se vraćate. A mi hoćemo! 🙂

9. Kandidati čekaju odgovor od drugih klijenata

Dok ti čekaš da se neko prijavi za tvoj zadatak i kandidati tako čekaju odgovor od klijenata da li su izabrani za zadatak ili ne. Ako je drugi klijent želeo termin u isti dan kad i ti, a kandidat se prijavio, on ne sme da se prijavi i za tvoj termin dok ne dobije odgovor da li je izabran ili ne. Ponekad se desi da nema brze potvrde od strane klijenta i kaniddati ne mogu da se prijave za druge zadatke već moraju sačekati. Zato je važno da kao i kandidati i svi klijenti reaguju pravovremeno i u najkraćem roku izaberu saradnika i potvrde saradnju kako bi drugi kandidati mogli nesmetano da nastave sa radom i prijavama. Zato je bolje da ako čekaš previše na kandidata, da ponoviš oglas za dan-dva, jer onda će stići opet svim kandidatima na mail obaveštenje, a do tad su neki verovatno dobili povratnu informaciju za druge zadatke.

10. Nedovoljno opisan zadatak 🤷‍♀️

Naši kandidati nemaju poverenja u zadatke koji nisu najbolje opisani. Ukoliko je u opisu zadatka napisano samo “sređivanje” ili “čišćenje stana” bez dodatnih informacija o tome šta je sve potrebno uraditi onda može doći da zbog nepotpunih informacija i zahteva nema prijava na zadatak.

Ne treba peglanje? E onda može, jer to je svima jedino bitno 🙂

11. Želiš i peglanje, a nedostaje vreme ⏳

Ukoliko želiš paket čišćenja zajedno sa peglanjem moraš biti svestan da to oduzima dosta vremena pa treba navesti koliko sati peglanja želiš, a koliko čišćenja za taj termin i opet biti realan da se to završi kako treba, u suprotnom kandidati se neće prijavljivati kad su očekivanja od njih nerealna, a posle sledi ocenjivanje.

Nemamo pojma zašto se niko nije prijavio…

12. Velika učestalost dolazaka

Ukoliko tvoj paket podrazumeva 2 ili 3 dolazaka nedeljno, imaj u vidu da stari saradnici imaju već svoje klijente i da možda ne mogu da ispoštuju tvoj broj termina. Zato je najveća verovatnoća da se za ovakav zadatak prijave ljudi koji su novi na platformi i koji nemaju još uvek bazu klijenata. Već smo rekli da novi ljudi moraju proći probni rad da bi se prijavili na više od jednog paketa, pa ćeš verovatno malo sačekati na kandidata ili ćeš morati ponoviti oglas nekoliko puta (2 do 3). Zvuči nerealno da moraš toliko da se cimaš, ali razmisli, šta je dve nedelje cimanja naspram dugoročnog uživanja u čistoj kući i saradnji sa pravom osobom, koja ti ne zadaje glavobolje, već ti zaista pomaže i olakšava svakodnevicu.

12.a) Želiš paket

Generalno, kad pogledaš stranicu SVI ZADACI primetićeš da najčešće jednoktarni zadaci i prolećne generalke imaju prijavljene kandidate, a zadaci koji uporno čekaju na kandidata su paketi. Kao na našem sajtu, tako je i u realnom životu – ako želiš zaista dugoročnu saradnju, koja će lepo da teče, bez preteranih cimanja, promena i ne-daj-bože nelagodnosti, potrebno je malo da sačekaš. Ali, kao što smo već rekli, to čekanje se uvek isplati i na kraju zaista klijenti budu srećni i zadovoljni. A onda i svi mi za njima. Opet, naš savet je da više puta ponoviš oglas ukoliko čekaš duže od da-dva, jer će tvoj zadatak sveže stići u bazu i saradnici će biti opet obavešteni o njemu. 🙂 Srećno!

⭐⭐ Ovo su samo razlozi zbog kojih se može desiti da nemamo kandidate za tebe u NEKOM trenutku, ali se trudimo da svi klijenti čekaju MINIMALNO na našu uslugu. Piši u komentarima koje je tvoje iskustvo i pitanja koja imaš za nas ukoliko nisi imao kandidata. Mi te, kako i uvek, slušamo i daćemo sve od sebe da ti pomognemo.

Ako imaš savet za nas kako da rešimo ovaj izazov na svestrano zadovoljstvo, piši u komentaru 🙂

Ako si ti od onih koji nisu imali kandidata, ali si odlučio da nam oprostiš i daš još jednu šansu jer smo ti simpatični, naruči ovde novi zadatak:

Postavi komentar