. Za one koji žele da znaju više – Obuka za čišćenje

Zakazivanje termina

Pre samog zakazivanja proveriti da li si slobodna u vreme (datum i vreme) kada klijent želi da saradnja započne. Veoma je važno da se dogovoreni termin ispoštuje. Uvek se trudi da ne otkazuješ, a ukoliko se to dogodi zakaži prvi sledeći slobodni termin koji imaš. Mi smo odradili sve provere klijenata ali ukoliko ti se ne dopada klijent u komunikaciji kada se dogovarate, možeš odustati. Ne znači da sa svakim možeš imati uspešnu saradnju, možda neki drugi saradnik će više odgovarati tom klijentu i klijent njemu.

Odlazak kod klijenta

Pre odlaska, potrudi se da jedeš, da se naspavaš i da imaš spremnu radnu odeću - da bi bila radno sposobna i spremna na fizički napor. U rancu možeš poneti papuče (nešto u čemu radiš), rukavice i dodatnu krpu - u slučaju da poslodavci nemaju iste u tom momentu. Takođe, ponesi vodu/sok/kafu u svom rancu, da bi mogla da izbegneš njihovu ponudu “da nešto popiješ” i da bi bila snabdevena po potrebi. Isto se odnosi i na hranu. Ukoliko te nude a ti si već jela pre dolaska, imaćeš izgovor da ih odbiješ na fin način. Što će oni ceniti.

Ako zakasniš...

Ukoliko se dogodi da kasniš, potrudi se da obavestiš poslodavca unapred o tome, kao i da navedeš tačno vreme kašnjenja da bi oni mogli da se organizuju u skladu sa tim, da vide da li će te čekati, ili ti ostaviti ključ u sandučetu ili nešto treće - ukoliko je prevoz u pitanju, biće im jasno da je to nešto što nije do tebe, ali se uvek potruditi da kreneš na vreme da uspeš da preduprediš i probleme sa prevozom. Ukoliko poraniš više od 15 minuta, najbolje je da napišeš klijentu da si stigla brže nego što si očekivala, ali da ćeš proštetati okolo do dogovorenog vremena. Oni sami mogu da iniciraju da ipak dođeš ranije, ali ti nemoj. Ukoliko se desi da klijent ne otvara ili se ne javlja na telefon 30 min, možeš da odustaneš od zadatka.Po dolasku, potrebno je predstaviti se i doći sa pozitivnim stavom - da bi se ostavio dobar prvi utisak koji će otvoriti vrata uspešnoj saradnji.

Pitanja koje možeš da postaviš klijentu pre sređivanja i prolaska drugih stavki

1. Da li imate neke alergije za koje bih trebalo da znam? 2. Da li postoje neke stvari koje ne treba da čistim/diram, pogotovo ako su vredne? 3. Da li postoje neke stvari na koje treba da obratim pažnju i koje se čiste posebnim sredstvima? 4. Da li se za neke površine ne koriste hemijska sredstva jer mogu da se oštete? 5. Na vidljivom mestu se nalaze dragocenosti, novac, nakit, satovi - klijent to sklanja ili se slika i evidenitara pre početka posla. Tokom rada za iste situacije, ista procedura. 6. Peglanje - od kog je materijala i da li postoji šansa zbog vrste materijala da se ošteti i na koji način se tretira? 7. Visoki plafoni , prozori, police, kuhinjski elementi - da li postoje merdevine i na bezbedan način sa merdevinama se može odraditi posao? Ukoliko ne postoje i posao nije bezbedan, ne radi se taj deo.

Oops...

Ukoliko nešto slomiš, izvini se i javi nama i poslodavcu odmah; obavezno slikaj. Ponudi se da popraviš, zalepiš i vratiš popravljen predmet pri sledećem dolasku.Ukoliko se desi da je situacija drugačija na terenu od oglasa: da je na oglasu da je stan održavan a na licu mesta bilo radova ili krečenja, možeš odustati od posla i obavestiti nas, kao i ukoliko klijent želi da čistiš neke druge prostore koje nema na oglasu - hodnih zgrade, dvorište, potkrovlje, podrum i slično. Za radove se situacija može promeniti usled promene zarade da bi se nastavilo sa poslom, uz obaveštenje nas i dodatnom potvrdom klijenta.

Započinjanje sređivanja

“Šta je potrebno uraditi/srediti danas?” Opcija/predlog: početak saradnje sa “deep cleaning-om”, upoznavanje sa prostorom i detaljno čišćenje svega, da bi se postavila podloga za dalju saradnju da bi se prostor i funkcionisanje kuće naučili od početka. Ovo može da potraje malo duže, ali ukoliko se predoče prednosti i lepo se objasni cilj “deep cleaning-a”, poslodavci se mogu složiti. Ukoliko se ne slože, uraditi ono što traže, saslušati ih pažljivo i biti kooperativan. Prva opcija je predlog, a ukoliko predlog ne bude prihvaćen i to je u redu. Obično će Vas klijenti sprovesti kroz stan i pokazati gde šta stoji i odakle bi moglo da se počne. Drugi korak je postavljanje prioriteta od strane klijenta i procene tvoje kao saradnika šta je realno moguće kvalitetno odraditi za broj sati koje je klijent već izabrao po prioritetima. Time se postavljaju realna očekivanja i klijent upoznaje unapred sa tim šta je kod njega u prostoru realno odraditi u skladu sa stanjem u prostoru, veličinom prostora i sitnicama. Ukoliko posao prelazi više od naručenih sati, sa klijentom se mogu potvrditi dodatni sati kako bi se sve završilo kvalitetno. Time se smanjuju šanse za nezadovoljstvo i ostavljanje loših komentara i ocena i posao se radi kvalitetnije.

Kupatilo

Od njega počinješ jer za njega najverovatnije treba najviše vremena. Važno je znati koji se proizvod za čišćenje koristi za koju površinu. Za početak - naprskati kadu/tuš kabinu i wc šolju i ostaviti 10 minuta da odstoji. Zatim započeti sa čišćenjem najviših tačaka, da kasnije prašina ne bi padala na očišćen pod - plafon, pločice na zidovima, bojler, gornje police. Nakon 10 min od prskanja se čisti kada/tuš kabina - proveriti da nije ostao kamenac, fleke itd. Očistiti i slivnik - ukoliko može da se izvadi, izvaditi ga. Neočišćen slivnik može neprijatno da miriše i da slabije propušta vodu. Nakon što je sve očišćeno, proveriti da li je sredstvo za čišćenje isprano i osušiti kabinu/kadu dok ne bude suva i sjajna. Wc šolja se čisti spolja i iznutra, napred i pozadi - ne preskakati ništa. Koristiti različite krpe za dalje čišćenje. Sledeći je lavabo, ogledalo i veš mašina. Očistiti držač za četkice, sapun ( i sve što se nalazi na lavabou). Takođe se čiste - držač za tolet papir, držač za četku za wc i kanta za smeće. Na kraju ide čišćenje poda i istresanje prostirki koje stoje u kupatilu.

Spavaća soba

Akcenat je na brisanju prašine i usisavanju. Obrisati sve, ne samo podove i police. Obrisati vrh ormana, ramove za fotografije, stalak za tv i tv, prozorska okna, vrata, natkasne, lampe, utičnice i prekidače. Ram kreveta i ispod kreveta se takođe briše. Namestiti krevet i istresti tepihe. Ukoliko pronađete neke stvari/nova zaturene - obavezno ih vratite klijentu.(može se desiti da se pronađe novac, dokumenta, nakit i slične stvari koje su vrende ispod kreveta- slikati, pokupiti i ostaviti na vidiljivom mestu ukoliko klijent nije tu i obavestiti nadređenog ili ako je tu, obavestiti klijenta i obavestiti nadređenog, firmu za koju radiš).

Dnevna soba

Usisavanje, brisanje podova, brisanje prašine - ni ovde se ništa ne izostavlja.

Kuhinja

Početi sa vrhom frižidera i vrhom ormarića pa se polako spuštati ka nižim tačkama. Ne zaboraviti aspirator, koji je često prašnjav i masan. Sudopera je važna, potrebno je da se skine kamenac i sve fleke, prilagođenim sredstvima za kuhinju. Na kraju se osuši ubrusima (kao i tuš kabina) i ostaje suva i sjajna. Jedina opcija je da ostanu samo fleke (oštećenja) koje ne mogu da uklone.

Frižider

Isprazniti frižider i potruditi se da hranu ne ostaviš duže od sat vremena van frižidera, da se nešto ne bi pokvarilo. Nakon toga izvadi sva stakla i fioke i očisti sve detaljno. Ne treba koristiti proizvode za čišćenje unutar frižidera jer hrana može da dođe u dodir sa hemikalijama ili da upije miris. Čisti se sa toplom vodom i sodom bikarbonom. Nakon toga obrisati sve da bude suvo, vratiti police, fioke i hranu.

Prozori

Prvo se briše okno(ram) prozora, pošto je najprljavije i nema potrebe da se ta prljavština razmaže po staklu. Nakon što se stakla naprskaju i obrišu dva puta “unakrsnim čišćenjem” i očiste svi propušteni delovi - stakla će sijati. “Unakrsno čišćenje” podrazumeva sledeće: da se spoljni deo prozora briše odozgo nadole a unutrašnji deo se briše sa leva na desno i onda vidiš gde su mrlje. Ovaj metod služi za utvrđivanje šta je propušteno.

Visoka mesta po stanu/kući

Najbolja opcija je korišćenje merdevina, jer su najsigurnije. Nemoj se penjati po nameštaju, da se ne bi nešto oštetilo a ti nastradala. Ukoliko je potrebno da se popneš na stolicu, najbolje bi bilo da je neko pridrži (možeš razmotriti sa klijentom na šta se možeš popeti) ili da ti nešto dodatno daju od alata za rad kojim možeš da dohvatiš delove koji su visoki. Ukoliko se penjes na namestaj, obavezno se izuj.

Krpe

Najbolje je upotrebljavati različite krpe za različite delove koje čistite - zato ih razvrstaj prema boji i poveži različite boje sa različitim delovima. Nakon čišćenja, potrebno je oprati ih detaljno i staviti da se osuše. Boje krpa i njihova svrha: crvena- kupatilo, plava-prozori, ogledala, zelena- kuhinja, zuta-ostale površine.

Vrata

Koristiti adekvatne proizvode i čiste krpe - da ne bi ostajale fleke. Ne zaboraviti ručke i kvake. Ulazna vrata se takođe brišu sa svih strana (i odozgo) i otirač ispred se usisava.

Peglanje

Pre nego što se počne sa peglanjem potrebno je proveriti da li je daska za peglanje čista, kao i pegla i da li ima destilovane vode koja je potrebna za peglu. Ukoliko nema destilovane vode, može da se iskoristi prokuvana voda. Takođe, potrebno je da se proveri da li ima nekih osetljivih materijala i delova odeće na koje treba obratiti pažnju.

Završetak radova - odlazak

Nakon što je sve zavšeno, potrebno je vratiti stvari i sredstva za čišćenje na svoje mesto, proveriti da li je sve urađeno kako treba (i sa poslodavcem), izbaciti đubre i poneti stvari koje su donesene. Klijent se najčešće nudi da on iznese đubre, ali uvek insistiraj da ti to uradiš, klijent će to ceniti. Sledeći dolazak se zakazuje ukoliko poslodavac povede priču o tome u tom momentu. Ne treba insistirati. Ukoliko postoje neka sredstva za čišćenje koja su tvoj favorit, koja su dobra i olakšavaju rad - ne stidi se da to predložiš.

Stav

Potrudi se da uvek imaš pozitivan stav. Ukoliko te poslodavac pita kako si - odgovori da je sve u redu, jer nema potrebe da svoje privatne želje ili probleme iznosiš. Privatni razgovori, zajedničko ispijanje kafe i kuckanje na telefonu ne treba da se dešavaju. Kada klijent ima ljubimca i decu, ne treba mnogo da se igraš sa njima. Pokazuješ da si dobar sa decom i životinjama, što je dobro, ali ako to traje predugo klijent može pomisliti da gubiš vreme. Ukoliko dobiješ negativan feedback, nemoj da te to lično pogađa, već pokušaj da problem rešiš i uči na svojim greškama. Nemoj biti neprijatan ni u jednoj situaciji, čak ni kada je poslodavac neprijatan - ukoliko budeš reagovao pristojnim i finim ponašanjem sve situacije će se mnogo lakše rešiti. Ponudi pomoć i u nekim drugim situacijama - poput nabavke sredstava za čišćenje i donošenje istih. Mali je gest, ali će značiti. Ne zaboravi da doneseš i račun da bi ti novac bio refundiran.

Ukoliko se umoriš...

Ukoliko se umoriš nakon nekog vremena neprekidnog rada, pokušaj da pronađeš način da se razmrdaš i boostuješ energiju - pojedi čokoladicu, protegni se, napravi kratku pauzu. Lakše ćeš završiti posao i biti efikasniji.

Nadamo se da si nakon ovog teksta postao pravi profesionalac u čišćenju!

Želimo ti puno sreće i uspešnu saradnju sa svim našim poslodavcima! 🙂