Strategija zaštite od rizika – aktivnosti platforme Uradi-zaradi
Svaki posao ili aktivnost nosi rizik sa sobom. Na platformi Uradi-zaradi kao i na svakom drugom mestu postoje rizici koje smo prepoznali u prethodnim godinama i pokušali da ih sprečimo ili smanjimo u toku samog procesa. Negde smo bili uspešni a negde je zaista neophodno da se posvetimo maksimalno kako bismo unapredili sve te proces sa ciljem smanjenja/sprečavanja rizika koji utiču na korisnike kada sarađuju na platformi.
Ponekad je balansiranje između stvari koje treba da uradiš i zahtevaju poslovi i stvari koje misliš da je ispravno da uradiš pravi izazov. A kao i uvek Uradi-zaradi ti čita misli i prenosi ti svoje aktivnosti na ovom polju kao i savete za predupređivanje rizika i startegiju zaštite od rizika na platformi. 😉
📌Kvalitetna provera korisnika – obe strane
.
📌 Kvalitetna provera sadržaja koji se postavlja na sajtu
Unapređenje procesa naručivanja i podataka koji se unose , provera podataka kroz sistem koji bismo kreirali i analiza online podataka korisnika koji su povezani sa tim nalogom čime bismo radili “proveru digitalne karte korisnika” i osigurali bezbednost za sve ostale korisnike. Ovaj sistem bi bio deo platforme i sa ciljem osiguranja kvalitetnije provere korisnika i sadržaja.
📌 Jasni i transparentni procesi
📌 Jasne procedure
📌 Kvalitetna i dostupna korisnička podrška
Jedna od prvih aktivnosti koje smo uveli na platformi jeste korisnička podrška na svim kanalima koje smo imali dostupni tada. Vremenom su se ti kanali uvećavali i podrška se širila. Trenutno imamo dostupne: e-mail, Facebook, Instagram, kontakt forma na sajtu, Drift- chat bot za sva pitanja, slanje komentara i pitanja ispod svakog teksta na blogu, telefonska podrška – sms, poziv, viber, whatsapp. Svakako, cilj nam je da u budućnosti unapredimo sve ove kanale i uvedemo nove sa ciljem veće dostupnosti. Jedna od velikih prednosti koje kao platforma imamo jeste dostupnost korisnicima za sva pitanja i to je nešto što ćemo i unapređivati. To dosta pomaže u smanjenju rizika jer su korisnici sigurni da uvek dobijaju informaciju, mogu da saznaju sve i da na taj način i sami preduprede neke od potencijalnih rizika.
📌 Uvođenje inovacija
📌 Rad na unapređenju poreskog sistema
Aktivno radimo na promeni i prilagođavanju poreskog sistema za ovu vrstu poslova. Mi smo ograničili naš rad na spajanje dve strane korisnika i u skladu sa zakonskim okvirima. Naravno, ono čemu težimo kao platforma jeste izmena zakonskih okvira u cilju uvođenja u sistem svih načina angažovanja pojedinaca u poreski sistem i trudimo se da aktivno učestvujemo u donošenju zakona koji bi još specifičnije rešio ovaj deo rizika.
Učestovali smo kao jedni od aktera u kreiranju Nacrta zakona o radnom angažovanju zbog povećanog obima posla u određenim delatnostima i jedna od njih su i kućni poslovi. Ovim zakonom želimo da pomognemo da se našim saradnicima i svima koji rade povremeno, po potrebi da bi dopunili budžet imaju pravo na plaćanje poreza po danu rada i time osiguraju sebe i svoju budućnost. Naravno, mi ćemo raditi na svim potencijačnim izmenama i dopunama ovog nacrta ali i drugih zakona kojima ćemo poboljšati kvalitet rada i života u našoj zajednici. Cilj ovih izmena jeste povećanje standarda života i proceduralnije rešavanje rizika koji nastaju iz rada na ovim tipovima poslova.
📌 Digitalizacija usluge
📌 Razvoj platnih sistema – sigurnost isplata
Mi imamo sistem kartičnog plaćanja koji garantuje isplate jer se novac rezerviše od strane klijenta na sistemu dan unapred i time se garantuje isplata.
Postoje situacije u kojima se vrši neisplaćivanje zarade ali je to jako mali broj slučajeva, čak i zanemarljiv koji se dešava i smanjenje zarade – situacije navedene u dokumentu Saradnja sa Uradi-zaradi i precizno su regulisane i vrši se utvrđivanje situacije i proces medijacije (https://uradi-zaradi.rs/blog/saradnja-sa-uradi-zaradi-i-pravila-rada) čime se štite saradnici u ovim situacijama.
Radimo aktivno na tome da se na platformi postave svi indikatori koji će se meriti i pokazivati probleme u sistemu obaveštavanja čime smanjuje šanse za tehničke probleme a povećavamo ažurnost i obaveštavanje korisnika o svakom koraku, a najvažnije je plaćanje i isplate koje funkcionišu automatski, po nalozima. Jako bitan segment je automatizacija procesa koji smo uradili i radimo stalno na unapređenju istih sa ciljem ažurnosti informacija i procesa.
📌 Edukacija o komunikaciji i rešavanju konflikata
Ukoliko se ipak dese ove situacije uprkos svim pravilima i procedurama, platforma Uradi-zaradi je tu da se reši situacija.
Radimo na edukaciji korisnika u ovoj oblasti sa ciljem da efikasnije i uspešnije rešavaju situacije koje mogu nastati u saradnji i prouzrokovati rizik. Komunikacija je glavni alat u saradnji na ovim poslovima na terenu pa je jako bitno posvetiti pažnju tome. U planu su edukacije na ovu temu sa ciljem unapređenja rada korisnika na terenu. Trenutno na našim društvenim mrežama trudimo da pričamo o ovim temama ali ne u meri kojoj je potrebno. U pravilima rada imamo segmente komunikacije ali u nedovoljnoj meri pa je potrebno unaprediti ovaj segment.
📌 Unapređenje kvaliteta usluge saradnika
Saradnici imaju svoje sposobnosti i kvalitet rada koji je individualni i može se desiti da ne dostavljaju ili je kvalitet usluge nizak. To ugrožava njihov rad i rad platforme.U cilju unapređenja,saradnici imaju na svom profilu ocene i komentare koje ostavljaju postavljači sa kojima su sarađivali. One sa niskim ocenama i komentarima sami postavljači ukazuju i sklanjuju iz svog kruga za donošenje odluke za odabir što se pokazalo kao dobar faktor odluke. Naravno, mi radimo i revizije i komunikaciju sa tim postavljačima kako bismo utvrdili da li je situacija bila trenutna ili je to izvršilac koji konstantno tako radi. Radimo sa tim izvršiocima dodatne obuke i edukacije. Ukoliko se ni nakon toga ne popravi situacija, onda su šanse za dalji odabir od strane postavljača jako male što i ukazujemo izvršiocu. Najveći mehanizam tu su ocene i komentari jer daju realnu sliku samog rada izvršioca i odabir od strane postavljača jer sam bira izvršioca koji njemu odgovara na osnovu profila.Ono na čemu ćemo raditi jeste da se profili korisnika unaprede i da imaju svoje statuse spram svog rada a to mogu dužim radom na platformi i još većim benefitima za saradnike koje bismo uveli u narednim fazama.Takođe, matchovanje, tj.povezivanje “pravog saradnika sa pravim klijentom” – to znači da se potrebe jedne strane poklope u kompletu da drugom stranom a to se može postići istraživanjem dobro potreba korisnika i kreiranjem sistema matchovanja pomoću Mashine Learning-a gde bi sistem na bazi svih podataka uradio pravi match čime bi se smanjio ovaj rizik više od 40%.
📌 Uvođenje osiguranja
Usled nedostatka osiguranja za poslovne i transakcione procese, može doći do šteta koje onda spadaju u domen platforme za rešavanje. Ono što imamo kao proceduru jeste da svu štetu nastalu tokom rada koja je namerna snosi ona strana koja je i prouzrokovala. I to su retke situacije jer mi imamo pravila kojima to regulišemo u samim Standardima rada za izvršioce i Pravilima za postavljače.https://uradi-zaradi.rs/blog/za-one-koji-zele-da-znaju-vise-obuka-za-ciscenje
Osiguranje od štete za korisnike koje je u planu kao i budžet koji bismo izdvojili za to u sklopu platforme.Sprečavanje štete se može smanjiti i još adekvatnijom obukom saradnika za čišćenje prostora i dostavljanje usluge, korišćenje hemije i rad sa opremom koja je dostupna na čemu ćemo raditi u narednom periodu kao deo procesa rada.Može se sprečiti i povećanjem poverenja od strane klijenata u same procese platforme i saradnike kreiranjem još kvalitetnijih saradnika i korisničkog iskustva na platformi i na terenu zajedno sa benefitima koje bismo dodali kroz loyalty programe , čime bi se ovaj rizik umanjio ili čak smanjio na zanemarljiv nivo.
📌 Kreiranje foruma
U cilju jednostavnijeg kreiranja zajednice koja može da deli svoja iskustva, savete, znanja, povezuje se, u planu je da kreiramo forum za našu zajednicu Uradi-zaradi. Smatramo da će to doprineti aktivnosti zajednice, deljenju iskustva i ideja za unapređenje zajednice i pomoć jedni drugim za sve što je potrebno članovima. Takođe, promocija dobrih iskustava i analiza loših preko Uradi-zaradi ali i drugih organizacija za ove poslove kao i promocija brendova i alata za kvalitetnijiji rad na terenu, komunikacione alate, edukacije, a pre svega deljenje dobrih stvari sa drugima radi unapređenja kvaliteta života pojedinaca koji su korisnici.
Platforma Uradi-zaradi je kreirala startegiju zaštite od rizika na platformi i teži tome da polako realizuje sve planirane aktivnosti kako bi unapredila rad na platformi i poboljšala svoje procedure kao i kvalitet života saradnika.
Analizu rizika možeš pogledati ovde i dati svoje sugestije: https://uradi-zaradi.rs/blog/analiza-rizika/
A koje smo sve aktivnosti planirali i korake da preduzmemo u cilju unapređivanja smanjenja/sprečavanja rizika smo pomenuli konkretno i ovde: https://uradi-zaradi.rs/blog/koraci-za-sprecavanje-smanjenje-konkretnih-rizika/ a ovaj blog je u cilju predstavljanja potencijalnih rizika na platformi.
#Saveti za predupređivanje rizika
Prati pravila i procedure
Prati sva pravila koja si dobio na platformi i sigurno ćeš imati uspešnu saradnju. Ukoliko se pak desi da imaš nedoumice, informiši se i uvek znaj da platforma Uradi-zaradi je tu kao podrška za svakog korisnika.
Smanji potencijalne rizike komunikacijom
Nije uvek bitno šta si sve uradio, već i koliko si vremena potrošio, ako je rad u pitanju ili koliko je bilo zaprljano pa uvek probaj komunikacijom da rešiš tu situaciju ili se uvek informiši ukoliko nisi siguran/na kako tu površinu da očistiš. Probaj da dobiješ sve neophodne informacije. Ukoliko pa se desi da se situacija javi uprkos tome, onda se uvek osloni na nas i naš tim kao punu podršku u rešavanju iste.
Ili pak pokušaj da se dobro pripremiš i informiše kako bi sve situacije izbegao/la. Naravno, nije moguće predvideti sve ali probaj da iz iskustva kreiraš neke korake u svojim mislima kako bi rešio situaciju. Ukoliko pak nisi siguran/na, uvek probaj da se pozoveš na nas i bez konflikta uputiš na platformu Uradi-zaradi korisnika i napustiš prostor.
Budi spreman na sve
-nekada nam iskustvo jako pomaže da rešimo neku situaciju a nekada nam to odmaže
Bitne aktivnosti vode do postizanja ciljeva. Pa je savet da se u saradnji fokusiraš na bitne aktivnosti , cilj i razlog tvog dolaska tu kao i šta sve možeš da uradiš da to završiš u skladu sa pravilima dobre prakse – na primer ukoliko se ne osećaš dobro da se fokusiraš na to da obavestiš korisnika i da onda kreneš u proces da sebi pomogneš. I budi spreman na sve potencijalne situacije, jer rad sa ljudima je jako kompleksan zbog individualne ličnosti svakog pojedinaca i njegovih navika.
Ali uvek se osloni na pravila i procese i znaj kome možeš da se obratiš – platformi Uradi-zaradi.
Upravljanje rizicima je proces planiranja, kontrole i kreiranja novih politika za rešavanje rizika.
Dobro upravljanje rizicima omogućava više uspešnih saradnji, smanjuje stres i dovodi do kvalitentnije realizacije i dobijanja usluge.
Koji su tvoji predlozi /sugestije oko potencijalnih rizika?
🕐 🕐
Ukoliko već u svojoj glavi imaš neke primere koji su se desili ili ideje koje bi podelio/la sa nama oko samih rizika, piši nam!